Excel-bogfoering
19. maj 2020

Excel-bogføring sparer tid

I ASPECT4 Finance oplever vi en stor efterspørgsel på Excel-bogføring, der gør det nemt at bogføre posteringer i ASPECT4 med Excel i stedet for manuelt at skulle bogføre posteringerne i systemet.

Frigør tid med Excel
Der er flere gevinster ved at bruge Excel-bogføring: Mulighed for at minimere mængden af manuelle posteringer og undgå dobbelt indtastninger, hvilket medfører en øget kvalitet af den posterede data. Ligeledes har du mulighed for at spare en del tastearbejde ved bogføring af posteringerne.
Du kan med andre ord spare tid ved tasterne og frigøre tid til andre værdiskabende opgaver.

Bogfør på tværs af firmaer
Med Excel-bogføring har du desuden muligheden for at bogføre posteringer på tværs af firmaer i ASPECT4. Det er derfor ikke nødvendigt at foretage bogføring for hvert enkelt firma.

Typer af posteringer, du med fordel kan bogføre via Excel:

  • Måneds- og årsafslutning
  • Indbetalinger
  • Afskrivninger
  • Rejseafregninger
  • Leasing
  • Løn

Selve posteringerne angives i en Excel-bogføringsskabelon, hvorefter de sendes til bogføring i ASPECT4. Mængden af skabeloner afhænger af hvor mange typer af posteringer, du ønsker at bogføre via Excel. Vi anbefaler, at der udvikles én skabelon pr. posteringstype.

Fem fordele ved Excel-bogføring

  1. Bedre kvalitet i data – undgå mange manuelle posteringer og dobbeltindtastninger
  2. Tilpasses nemt til egne arbejdsgange
  3. Let at rette i skabelonerne
  4. Spar tastetid
  5. Bogfør på tværs af firmaer i ASPECT4

Vil du vide mere om Excel-bogføring?
Kontakt Consultant Anne Kathrine Birk Svendsen direkte på telefon 7260 2365 eller på mailen anbis@eg.dk